Een dagje veel in de auto

7 augustus 2016 - Celje, Slovenië

Vanmorgen weer oprijd op pad, op naar Celje; een heel oud dorpje, met oude gebouwen en een kasteel uit de Romeinse tijd.
Een heel schattig dorpje, leuke gebouwen, maar we vonden het niet heel speciaal. Na even rondlopen wat gedronken op het terras en toen door naar het kasteel van Celje (CeljskiGrad), dat was wederom prachtig.
Heel mooi uitzicht over de stad, de natuur en nog zoveel meer. Ik vond de trappen in het kasteel dan wel weer doodeng, houten trappen en houten loopplanken met gleufjes tussen de planken waardoor je naar beneden kon kijken, niks voor mij!
Hier hebben we een tijd rond gehangen en hier en daar even gekeken en foto's gemaakt, maar vooral heel erg genoten van het uitzicht.

Het was inmiddels wel heel warm, dus besloten dat we de verkoeling maar even wilden gaan opzoeken bij het water. In de buurt was een meer en na even zoeken hadden we het gevonden, het meer stelde alleen weinig voor, dus zijn we doorgereden. We waren nog niet aan de kust geweest, dus besloten om daar maar heen te gaan, 2 uur in een auto zonder airco midden op de dag, heerlijk!

Na 2 uur rijden waren we aangekomen in Koper, een schiereiland in het westen. Zag er heel leuk uit, allemaal huisjes op de bergen en mooie bootjes in de haven. Wij op zoek naar een strand o.i.d., maar konden lang zoeken. Er was zeer weinig, een stukje was afgezet in de zee waar je kon zwemmen en je kon je handdoekje neerleggen op de betonnen grond. Wel even lekker kunnen afkoelen en kunnen genieten van het warme weer, maar het was voor mij 1 keer en we hoeven daar nu echt niet meer heen.

Eind van de middag lekker terug naar Ljubljana waar we lekker hebben gegeten bij ons inmiddels 'vaste' tentje.
We zitten nu op de helft van onze vakantie en hebben in Slovenie nog maar 4.5 dag te gaan, de tijd gaat zo snel. Tot die tijd gaan we nog even heerlijk genieten samen.