De hoogte opgezocht

8 augustus 2016 - Ljubljana, Slovenië

Vanmorgen begonnen bij Bled, opzoek naar de Vintgar kloof, maar die bleek zeer moeilijk te vinden aangezien wie die niet op de TomTom konden invoeren. Na een aantal rondjes rijden, zijn we de bergen maar weer uitgegaan en terug gereden naar het meer van Bled.

Daar aangekomen, auto geparkeerd en op naar het meer, er bleek alleen maar een heel klein zwem gedeelte te zijn. Hier moest je €7 (!!) per persoon voor betalen, wat een geld, maar we wilden wel zwemmen.. Dus toch maar gedaan. Handdoekje neergelegd, lekker genoten van het uitzicht en even lekker gezwommen.

Daarna terug gereden richt Ljubljana, en ik wist dat we onderweg een kabellift tegen zouden komen en dit wilden we nog doen deze vakantie. Dus bij het bord de snelweg af, op zoek naar het juiste dorpje. Helaas zijn de borden hier niet altijd even duidelijk, dus soms vragen we ons wel eens af of we de juiste kant op gaan, we begonnen ons zelfs af te vragen of die überhaupt open zou zijn. Maar, na een tijdje rijden hebben we het gevonden, een kabellift op een plek in de middle of nowhere, betaald en op naar boven.
Zitten we daar, 2 debielen met hoogtevrees, bij ieder geluidje krompen we zowat in elkaar haha.
Maargoed, we hebben 't overleefd en het uitzicht boven was prachtig, stukje gelopen en toen besloten dat we ook nog maar even verder naar boven met de stoeltjeslift, deze bleek eigenlijk een stuk minder eng dan de kabellift en wat rustgevend zo. Uiteindelijk na de stoeltjeslift waren we 1600 m naar boven gegaan. Boven bij de stoeltjeslift ook nog even gelopen en daarna weer terug naar beneden.

Doorgereden naar Ljubljana, waar we nu eindelijk maar eens naar het kasteel van Ljubljana zijn gegaan. Telkens dachten we dat je er met de auto niet kon komen, maar dat kon prima. Hier even lekker rond gelopen, super leuk weer om te zien. Ook nog weer in de toren van het uitzicht genoten, die trappen blijven toch eng hoor! Het uitzicht was wederom prachtig, ik ben echt verliefd geworden op dit land haha.

Vanavond lekker gegeten bij een Italiaan in de stad, een pizza kiezen werd bijna onmogelijk, er waren namelijk 102 soorten pizza! Onwijs lekkere pizza gegeten, die zo groot was dat we hem niet eens op kregen.
Op naar morgen maar weer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl