De laatste dag in Slovenië

11 augustus 2016 - Ljubljana, Slovenië

Vandaag de laatste dag gehad in Slovenie, de tijd is zo snel gegaan..

Vanmorgen eerst naar Skofja Loka gereden, waar nog een kasteel was. Dit kasteel was omgebouwd tot een soort museum met allerlei dingen uit heel vroegere tijden, het oudste was 1800-2200 jaar voor Christus!
Verder nog dingen van de 2e wereldoorlog, dat vinden we toch wel erg indrukwekkend hoor, er hingen zelfs kleren die gedragen zijn, dan krijg je toch wel kippenvel..

In het museum waren ook opgezette dieren, allerlei diersoorten die voorkwamen in dat gebied, van vissen, tot herten tot beren. Ook stond er informatie bij de dieren, sommige vissen legden tot 700.000 eitjes per keer, dat is toch niet meer normaal?

Na het museum doorgereden naar een kerk die erg belangrijk scheen te zijn in Europa, daar aangekomen bleek er eigenlijk weinig en volgens mij konden we er niet eens in, dus zijn we maar doorgereden om te gaan shoppen in Ljubljana. Tot we een winkelcentrum tegenkwamen, hier zijn we gestopt en hebben even lekker gewinkeld. Daarna zijn we verder gereden naar het centrum van Ljubljana om nog even lekker te lunchen, dit werd weer een lekkere pizza. Er stonden daar 102 verschillende pizza's op het menu!

Eind van de dag wilde ik nog even kijken voor een nieuwe camera, waardoor we in een deel van Ljubljana kwamen waar we nog niet waren geweest. Man, wat was dat groot. Was een industrieterrein vol met winkelcentra o.i.d., was echt absurd groot. Jammer dat we dat niet eerder wisten, ik denk dat je hier zeker 2 dagen je kon vermaken.

Vanavond voor de laatste keer gegeten bij ons favoriete tentje met de heerlijke pasta's. Toen zat de vakantie er alweer bijna op, vanavond spullen gepakt en zo lekker slapen zodat we morgen op tijd weg kunnen naar Duitsland.