Het einde van de vakantie is in zicht

13 augustus 2016 - Passau, Duitsland

Het is alweer zaterdag, aan het eind van de middag, dat betekent dat we morgen ochtend alweer naar huis gaan..

We zitten momenteel in Bad Birnbach, een klein dorpje in het zuiden van Duitsland. Gister hebben we weinig gedaan, omdat het slecht weer was en ik vond het heel koud. Dus lekker op de bank gelegen met een deken en de tv aan.

Vanmorgen zijn we op pad gegaan naar Passau, een stad ongeveer 40 minuten hier vandaan. Eerst hebben we hier lekker rond gesnuffeld in een winkelcentrum. Hier was ook een Saturn waar we eens even gingen kijken voor een nieuwe spiegelreflex camera. En die hebben we dan ook maar meteen gekocht, onze nieuwe aanwinst is een Pentax K50!

Toen zijn we naar Obenhaus gegaan, een kasteel waar een museum in zat en waar je een prachtig uitzicht had. Het perfecte moment natuurlijk om de nieuwe camera uit te proberen. Hier hebben we uitgebreid gebruik van gemaakt. We vonden zelfs een felgroen met zwarte salamander, die moest natuurlijk ook op de foto.
Het museum was erg mooi, interessante dingen, maar ik heb mooiere musea gezien in Slovenie (en een stuk vriendelijkere mensen).

Vanmiddag nog even klein rondje gemaakt bij het appartement waar ik nog even een paar mooie plaatjes heb kunnen schieten. Vandaag verder weinig meer doen, zorgen dat we morgen ochtend vroeg de auto in kunnen stappen, op weg naar huis.