Bohinj, Savica waterval en suïcidale Slovenen

4 augustus 2016 - Bohinj, Slovenië

Vandaag een lekker dagje gehad; meer van Bohinj, Savica waterval en Ljubljana.

Vanmorgen in de auto gestapt richting het meer van Bohinj, hiervoor moesten we langs het meer van Bled, dit is een aardig stukje van de snelweg af. Zodra we de snelweg afreden stonden we al in de file, tot aan het meer van Bled. Daarna gelukkig niks meer aan de hand en we konden zo doorrijden. Het duurde en het duurde maar, maar daar was het meer van Bohinj dan, wat prachtig was dat. Zo helder water, zo'n mooie omgeving, heerlijk. Even heerlijk rond gekeken en toen verder gereden naar de Savica waterval.

Vanaf de parkeerplaats was het ongeveer 20 minuten lopen naar de waterval, een makkie zou je denken.. Dat viel tegen, was 20 minuten lang trappen lopen, eenmaal boven aangekomen was het het dubbel en dwars waard! Prachtig uitzicht en een super mooie waterval. Hier even van genoten en toen weer naar beneden. Het was nog maar 2 uur, dus hadden na zoveel mooie dingen nog steeds een hele dag voor ons.

We wilden niet via de snelweg terugrijden in de hoop nog wat moois tegen te komen, en toen stond er opeens op bord een uitkijkpunt. 'Mitch, ga hierin!' Nou, dat hadden we op zich beter niet kunnen doen; mega steil, klein weggetje waar die Slovenen echt suïcidaal zijn volgens mij, met zulke snelheden reden ze daar. Ik vreesde alleen maar voor m'n leven haha, er waren niet eens vangrails. Dus ergens waar het kon maar omgedraaid en weer naar beneden gereden, daar voelde ik me een stuk veiliger.

Inmiddels hadden we zoveel tijd verloren dat we maar wel via de snelweg terug zijn gereden, in het appartement lekker gegeten en toen waar in de auto op naar de stad. Het blijft echt een leuke en gezellige stad, waar je heerlijk kunt zitten en mensen kunt kijken. We hebben een heerlijke smoothie gedronken, nog een klein rondje gelopen en toen weer lekker terug naar het appartement.

Het is zo'n geweldig land, overal waar je kijkt is het mooi. Ik ben heel benieuwd wat de rest van de vakantie gaat brengen!