Op naar Slovenië

3 augustus 2016 - Ljubljana, Slovenië

Om kwart over 5 waren we allebei wakker, dus klaar gemaakt en om half 7 ontbeten. Het ontbijt stelde weinig voor, dus lekker snel in de auto gestapt, op naar de eindbestemming. Prachtige route om te rijden, we zijn vlak voor de Oostenrijkse grens nog even gestopt en daar een paar mooie foto’s gemaakt, prachtig al die bergen! Nu rijden we inmiddels in Oostenrijk en is het nog 2 uurtjes voor we in Ljubljana zijn. Ik ben zeer benieuwd wat we in Slovenie gaan aantreffen.

Inmiddels is het 22.00 en hebben we er een hele dag opzitten in Slovenie. We zijn vanaf Oostenrijk rechtstreeks doorgereden naar Kobarid, waar papa en mama op de camping staan. Mitchel had al bijna de hele weg gereden, dus ik dacht ik rij de laatste anderhalf uur nog wel even, ik nog vragen: 'Rijd het lastig hier?' 'Nee hoor, helemaal niet'. Nou, dat heb ik geweten. Moesten een stuk door de Alpen van Italie en Slovenie, DOODENG!!! Wat een kamikaze piloten heb je hier zeg, en wat een enge wegen. Uiteindelijk Mitchel maar weer laten rijden, ik durfde niet meer.

Eenmaal bij papa en mama aangekomen even lekker bijgekomen bij de tent, en even lekker wat gegeten. De camping lag aan de rivier Soca, je moest hiervoor een klein stukje naar beneden. Wat we daar aan troffen, was in 1 woord GEWELDIG. Helder blauw water, super mooie stroming, heerlijk uitzicht. Maar wat was het water koud, ik denk maximaal een paar graden.. Heel tijdje daar gezeten en de mannen moesten hun stoerheid natuurlijk even showen door te gaan zwemmen, als je het al zwemmen kon noemen.

Even verderop ook nog even bij dezelfde rivier gekeken en toen zijn we verder op pad gegaan, op naar het appartement in Ljubljana. Na ruim 2 uur rijden waren we er dan, leuk appartementje, niet zo groot, maar groot genoeg voor met z'n tweeën. Even bijgekomen en op naar de stad, zo'n 25 minuutjes lopen. Na even zoeken hadden we het centrum gevonden, wat een super leuke stad! Heel gezellig en heel druk, maar o zo schattig. Hier gaan we zeker nog een keer naar toe :)