Hej!

28 augustus 2013 - Glemminge, Zweden

Maandag avond de eerste avond gehad van mijn cursus!:)
Alles werd meteen in het Zweeds gedaan, dus soms was het wel een beetje lastig te begrijpen, maar over het algemeen kon ik het goed volgen. Heel toevallig zaten we met 3 au pairs naast elkaar; een meisje uit Duitsland, een meisje uit Oekraïne en ik. We hadden met z'n 3en meteen goed contact en hebben vandaag tijdens de cursus afgesproken om binnenkort wat te gaan drinken, leuk!! Maandag had Sophie me nog naar de cursus gebracht, vandaag ben ik zelf in m'n corsa'tje gestapt en heen gereden met de TomTom. Maar zelfs met TomTom presteer ik het om verkeerd te rijden en vervolgens half in paniek raken omdat ik totaal niet meer doorheb waar ik ben, oeps..
Uiteindelijk de weg gevonden gelukkig en weer een nuttige les gehad! :) Ik spreek al bijna vloeiend Zweeds hihi.

Was het maar zo'n feest, ik kom nog niet heel veel verder dan Hej! Hur är det? Dat betekent Hoi! Hoe gaat het ermee?
Verder heb ik al geleerd te tellen in het Zweeds en te vertellen hoe laat het is: Klockan är tjugo över tio. Want ja het is nu 10 voor half 11 alweer.

Verder heb ik vanmiddag Ami uit de paddock gehaald en heerlijk met hem gewandeld. Hij was zo braaf, koppie omlaag en hij vond alles prima. Ik had een route gelopen die Sophie die ochtend had laten zien, helaas was het 1 en al vliegen beesten, dus ben ik maar omgekeerd op een gegeven moment. Onder het lopen kwamen een haas tegen, nou, dat beest was groot, daar zeg je u tegen. Kon er helaas geen foto van maken..

Morgen weer een middagje oppassen op Betty, dat betekent dus waarschijnlijk weer heerlijk wandelen. Of misschien pak ik de fiets wel een keer met haar, dat heeft ze nog nooit gedaan, dus ben benieuwd of ze het leuk vindt!