3,5 veckor i Sverige

12 september 2013 - Glemminge, Zweden

Zondag heerlijk een dagje op pad geweest. Eerst naar Simrishamn geweest, even lekker bij het strand en de haven gekeken. Was natuurlijk weer prachtig, zoals alles hier eigenlijk... En wat had ik het voor de zoveelste keer getroffen met het weer:)
Daarna totaal de andere kant op gegaan, om 3 grote meren te bekijken. Maar dit ging natuurlijk weer niet geheel zonder problemen hehe; TomTom kende de meren niet, dus toen maar in m'n telefoon gezet, die me helaas een beetje verkeerd stuurde.. Vervolgens stond ik met m'n autootje bij iemand op het pad, dus maar even de weg gevraagd..
Uiteindelijk de weg naar 1 van de meren gevonden: Snogeholmssjön. Maar dit alles was het waard, in 1 woord WAAAUUUWW! Wat was dat geweldig mooi om te zien, en zo ontzettend groot. Je kan daar ook kanoën, lijkt me heel gaaf om een keer te doen en daarna nog even heerlijk door het bos te wandelen en misschien nog wel wat wilde dieren spotten.

Eergister catalogussen besteld voor Malmö Högskola en Lund Universitet, kijken of er een leuke opleiding of cursus bijzit :)
Ook heb ik deze week m'n bankrekening geactiveerd en vandaag m'n ID-kaart aangevraagd, zover ik weet is alles nu dus geregeld! Best snel gegaan, aangezien ik hier nog geen maand zit. Al moet ik nog wel 3-4 weken wachten tot ik m'n ID-kaart ook werkelijk heb.

Met de cursus zijn we hard bezig met de werkwoordsvormen en meervouden van zelfstandige naamwoorden. De werkwoordsvormen zijn tot nu toe best makkelijk, de meervouden wel wat lastiger, maar ik denk dat dat een kwestie is van de regeltjes leren. Hier gaan we dus maar weer volledig voor!

Gister m'n kaptoom voor Ami binnengekregen en vandaag dus heerlijk even met hem aan de gang geweest met grondwerken. Wel weer even wennen na bijna 4 weken, maar heerlijk om weer serieus met hem te kunnen werken! Hoop dan ook echt dat ik iedere week 5 dagen met hem aan de slag kan :)