Tochtje met de railbike

3 augustus 2017 - Érezée, België

Vandaag zijn we naar Leykaul gegaan, hier hadden we een railbike gereserveerd. Het was ruim een uur rijden, over allerlei leuke weggetjes. We hebben geen snelweg gezien, dus alleen maar heel mooi uitzicht.

Eenmaal aangekomen regende het, dus m'n DSLR voor de zekerheid maar in de auto gelaten. De route was 7 km heen en 7 km weer terug. Op de heenweg reden wij ongeveer in het midden van alle railbikes, dit was hoogstens irritant omdat de mensen voor ons telkens stopten. We hadden gehoord dat we aan het eind wel een stukje moesten klimmen, maar dit kwam eerder dan verwacht. Nog best zwaar met zo'n malle fiets! We waren dan ook erg blij dat we het eindstation in zicht hadden, we hebben er 45 minuten over gedaan.
Hier hebben we even een ijsje gegeten en wat gedronken en toen weer snel terug. Er waren daar op het terras zo extreem veel wespen, dat het gewoon echt niet leuk was om er langer dan 10 minuten te zitten.

Omdat we zo snel weer terug gingen, hadden we de voorste fiets te pakken! Dat was nog eens fijn. We werden door een medewerker gewezen op het feit dat we een snelheid van 30-35 km/uur konden halen, omdat we nu bergje af zouden gaan. Dit klonk ons een stuk beter in de oren, haha. De hoogste snelheid die we hebben behaald is 22 km/uur, dit vond ik ook wel hard genoeg. Onderweg een hoop normale fietsers tegenkomen, die allemaal foto's gingen maken, het zag er blijkbaar erg leuk uit.
Door het makkelijke fietsen op de terugweg waren we alweer met 33 minuten terug bij het beginstation. Al met al een heerlijke fietstocht gehad samen en we hebben heel wat afgelachen.

Daarna lekker even boodschappen gedaan en terug naar de camping gereden. Hier lekker de rest van de middag gerelaxt en natuurlijk weer gebbq't.
Morgen gaan we naar de watervallen van Coo, dit schijnt onwijs mooi te zijn, we zijn heel benieuwd.