Oorlogsmuseum in Bastenaken en Luxemburg

1 augustus 2017 - Érezée, België

Het was erg slecht weer vandaag, dus we zijn begonnen met het oorlogsmuseum in Bastenaken. Een onwijs mooi opgezet museum, met een persoonlijke audioguide. Iedere keer als je langs een bepaalde sensor liep, ging de audioguide automatisch aan, ook waren er verschillende filmpjes opgenomen in de route.
Het was allemaal heel indrukwekkend, vooral het laatste deel, waar ze 'graven' hadden staan, met naam, geboortedatum, overlijdensdatum en een aantal foto's, dat komt wel even hard binnen. Zo bizar wat er in de tijd van de oorlog allemaal is gebeurd...

Na het museum wilden we wat gaan lunchen en besloten we door te rijden naar Luxemburg, de stad. We zijn over 'kleinere' wegen heen gereden en uiteindelijk kwamen we in Luxemburg uit. De heenreis was super tof, wat een mooie omgeving daar.
Eenmaal aangekomen was het vinden van een parkeerplaats nogal een opgave, maar we geven niet op, dus uiteindelijk een prima parkeergarage gevonden. Lekker een stuk gelopen samen, in totaal 3.6 kilometer. Tussendoor een paar keer gestopt, souvenir gekocht, geluncht en we zijn met een sky city liner 70 meter de lucht ingegaan om over de stad uit te kijken. Dit was zo ontzettend gaaf om te zien, zo mooi. Natuurlijk wel een beetje eng met mijn hoogtevrees, maar dat was het meer dan waard.

Eind van de dag weer lekker naar de camping gereden waar we voor de derde dag op rij hebben gebarbecued. Al met al weer een heerlijke dag gehad, op naar morgen!