Heenreis en de grotten van Hotton

31 juli 2017 - Érezée, België

Gister alweer aangekomen in de Ardennen. In de ochtend nog gewerkt en om half 2 mocht ik lekker naar huis.
Hele goede heenreis gehad, ieder ongeveer de helft gereden. Na iets minder dan 4 uur kwamen we aan op de camping: Le val de l'aisne. Een camping in een super mooie omgeving, ik heb mijn ogen weer uitgekeken.

We hebben lekker gebarbecued met Mitchel z'n vader en Monique, en daarbij natuurlijk lekker een glaasje gedronken.
Na het eten zijn we op een kleine verkenningstocht geweest op en 'naast' de camping. Een stuk gelopen langs het beekje dat langs de camping loopt. Dat beekje is overigens ontzettend leuk, als we bij de tent zitten horen we die stromen! Heerlijk rustgevend.

Vandaag hebben we Jacco en Monique uitgezwaaid en zijn we zelf op pad gegaan. We zijn naar Hotton gereden, en daar naar de grotten van Hotton geweest. Een rondleiding gehad met een groep anderen, en 1 gids. Dit was een meisje die haar derde dag had in de grot, van origine sprak ze Frans. Haar Nederlands leek dan ook totaal nergens op, en we konden meer dan de helft niet verstaan.
Gelukkig heeft de grot zelf het helemaal goed gemaakt. Het was weer prachtig, het blijft bijzonder om te zien hoe de natuur zulke dingen kan laten ontstaan.
De trappen waren wel een beetje eng, ik kon wel janken toen ik eroverheen moest, zo smal/glad/donker dat het was. Gelukkig heeft Mitchel me er weer doorheen gesleept.

Na de lunch zijn we lekker gaan wandelen vanaf de camping. Ruim 2.5 kilometer gelopen over en langs de camping, het is hier toch heerlijk. Prachtig weer hebben we tot nu toe, morgen wat slechter weer voorspeld. Dan zoeken we maar wat leuks binnen op!