Domein van de grot van Han

2 augustus 2017 - Érezée, België

Vandaag naar het domein van de grot van Han geweest. M'n telefoon stuurde ons een zijstraat in, waardoor we het niet meteen konden vinden. Uiteindelijk een parkeerplek gevonden en naar de ingang gelopen. Man, wat was het daar druk, en dan was het pas 10 uur!

We hadden al kaartjes via VakantieVeilingen, dus we konden meteen doorlopen. Eerst de grot en daarna het Wildpark stond op het programma. We werden met een treintje naar de grot gebracht en na een tijdje wachten mochten we eindelijk de grot in. Met 62 anderen wel te verstaan ...

De groep was enorm, maar de grot was zo ontzettend mooi dat dat niet zo heel erg was. Onze gids was een onwijs leuke man, die echt plezier had in z'n werk, dus daardoor werd het nog wat leuker. De tocht duurde anderhalf uur en we hebben een hoop gezien en gehoord, nog nooit eerder zoveel info gekregen over grotten, mega interessant! Midden in de grot werd er een lichtshow gegeven, niet heel speciaal, maar wel leuk om te zien hoe ze verschillende delen van de grot belichten.

Na de rondleiding in de grot, even wat gegeten. Daarna teruggelopen naar het dorp en even PrehistoHan in geweest, dit vonden we beide niet zo boeiend. Hier snel weer uitgegaan en naar het Wildpark toe gegaan.

Om bij het Wildpark te komen, moesten we met een bus/tram naar de ingang. Het park was onwijs mooi opgezet, keuze uit 4 verschillende lengtes van route en heel veel ruimte voor de dieren. Wij hadden gekozen voor de langste route, Grotte, deze route was 5.5 km lang. De route was in het begin redelijk makkelijk te lopen, maar later werd deze wat stijler en meer stijgen/dalen, dus het was best een uitdaging. Al met al hebben we een heerlijke route gewandeld en veel mooie dingen gezien. Dit was het mooiste dierenpark dat ik ooit heb gezien.

Morgen gaan we fietsen met een railbike, we hebben er zin in!