Skola framkommer svårt

23 september 2013 - Glemmingebro, Zweden

Maandag en woensdag avond weer cursus gehad, begin me af en toe toch wel een beetje te vervelen in de les hehe, gaat zo langzaam af en toe.. Maargoed, is evengoed wel gezellig en leer weer mensen kennen.
Gister avond zijn we na de cursus met een groepje wat gaan drinken, was super gezellig, is voor herhaling vatbaar :)

Verder houdt het nogal wat in om hier een cursus/studie te gaan volgen, ik loop telkens weer tegen een ander struikelblok op :(
Om een studie in het Zweeds te kunnen volgen, moet ik een TISUS-test doen, dat is een test om te kijken hoe goed je Zweeds is, op Zweeds gymnasiumniveau.. Die test is volgende maand en anders in het voorjaar, volgende maand is beetje te snel ben ik bang.
Dus nu ben ik van plan om die test in het voorjaar te kunnen doen, zodat ik in september 2014 eventueel een studie/cursus kan doen.
Dus toen had ik me bedacht dat ik dan wel een cursus in het Engels zou kunnen volgen, blijk je Engelska 6 voor te moeten hebben, dat overeenkomt met VWO in Nederland, laat ik dat nou natuurlijk ook net niet hebben..
Dus dan zou ik daar denk ik ook weer een test voor moeten doen o.i.d., nieuw uitzoek puntje.. En dat alles moet gedaan zijn voor 15 oktober, aangezien je je dan moet hebben aangemeld voor het voorjaar 2014, leuheuk..
Het Zweeds gaat me gelukkig heel goed af en ga nu met m'n docente overleggen of het een mogelijkheid is om een level over te slaan (a2) en dan dus van a1 naar b1 te springen, aangezien ik me nogal vaak verveel in de lessen :)
Ik hoop dat dat goed is, zodat ik er ook plezier in hou en met plezier naar de lessen blijf gaan!

Op dit moment is het dus een hoop regelen/uitzoeken e.d., maar hoop dat ik hier later profijt van ga krijgen.
Verder vermaak ik me hier nog steeds super goed en leer steeds meer mensen kennen. Mensen die echt uit Zweden komen en mensen die ook ergens anders vandaan komen en naar Zweden zijn verhuisd (tijdelijk of definitief).
Zo ken ik inmiddels mensen uit Duitsland, Litouwen, Oekraïne, Frankrijk en Marokko en niet te vergeten Zweden. Altijd leuk natuurlijk! :)

P.s. Ik vind het leuk om een Zweedse titel te maken, maar heb geen idee of het correct Zweeds is hihi