Citytrip Rome

1 maart 2017 - Oudkarspel, Nederland

Als verjaardagscadeau een weekend weg, dat was alles wat ik heel lang wist. Een maand voor we gingen hoorde ik dat we gingen vliegen, hoe leuk!
Opeens was het de week dat we gingen, nog maar 2 dagen.. En ik wist nog steeds niet waar we heen zouden gaan, tot Mitchel zich versprak. Rome is de bestemming!

23 februari gingen we dan eindelijk, vroeg de deur uit, we vlogen vanaf Brussel. Alles verliep goed, geen file gehad tot aan Antwerpen. En daar begon de ellende.. File, hele lange file. En tot overmaat van ramp stopte de auto ermee.
Pap bellen, Anwb bellen, anwb kon niks betekenen, dus dan maar Belgische wegenwacht. Zou een vermogen kosten, maar we moeten toch ook dat vliegtuig halen.
Na 3 kwartier a uur langs de kant te hebben gestaan probeerden we het toch nog maar een keer, en hij deed het! Snel de wegenwacht afgebeld en op naar de parkeerplaats, als de auto het bleef doen zouden we ruim optijd op het vliegveld zijn.

Na een half uurtje waren we gelukkig zonder problemen bij de parkeerplaats, snel geparkeerd en op naar t vliegveld.

Rond 3 uur waren we op het vliegveld in Rome, helemaal gelukkig dat alles goed was gekomen. Met taxi naar het hotel gegaan, ingecheckt en snel met de metro naar de stad om een rondje te lopen en wat te eten.
Wat een super mooie stad!

De volgende ochtend optijd naar de stad gegaan. Eerst naar het Collosseum, maar het was al zo druk dat we daar niet op wilden wachten. Toevallig was er daar tegenover een oud fort, we zijn daar heengegaan. We hebben onze ogen uit gekeken, wat een indrukwekkende dingen zie je dan. Hier hebben we een tijd rond gelopen en toen zijn we verder door Rome gaan wandelen. We hebben de Trevifontein gezien, de Spaanse Trappen, het Pantheon en nog zoveel meer.
In 1 woord, geweldig! Die stad is zo geweldig, zo mooi, zo indrukwekkend. We hebben deze dag in totaal 24 km gelopen, dus we waren heel blij toen we lekker in het hotel waren.

Zaterdag was het 25 februari en dat betekent mijn verjaardag! Alweer de laatste dag in Rome. In de ochtend eerst even lekker rustig aan, spullen pakken, uitchecken en met de metro en bus richting het station.
Eenmaal bij het station aangekomen een rondje gelopen in de buurt. We wilden graag een oud badhuis in, maar dit mocht helaas niet omdat we de trolleys bij ons hadden.
Nog even lekker doorgewandeld en toen met de trein naar het vliegveld gegaan. Hier waren we uiteindelijk veel te vroeg, maar we hebben daar nog lekker rondgelopen.
Om 16.00 vlogen we terug naar Brussel en was ons Rome-avontuur alweer voorbij...