Julafton :)

24 december 2013 - Glemmingebro, Zweden

Vandaag is het 24 december en dat betekent dus kerstavond!

Om 15.00 begonnen we met 'Julfika'. Er waren disneyfilms op tv die al ongeveer 50 jaar oud zijn; Donald Duck, Lady & de Vagebond, Robin Hoed en nog wat anderen. Dit is een Zweedse traditie en stamt uit de tijd dat er nog maar 1 zender was geloof ik (weet niet zeker of ik het goed zeg).
Hiervoor had ik 'mjuk pepparkaka' gebakken, wat erg in de smaak viel! :)
Pepparkaka lijkt heel erg op speculaas/pepernoten qua smaak, maar dit was de zachte variant, een cake.

Na het kerstdiner kwam de kerstman! Er waren super veel cadeautjes en Betty vond natuurlijk alles interessant hehe. We hadden verwacht dat ze onwijs bang zou zijn voor de kerstman, maar dat viel alles mee, ze vond hem eigenlijk heel interessant.
Eerst werden alle cadeautjes uitgedeeld door de kerstman en daarna was het tijd om alle cadeautjes open te maken. Ik ging samen met Betty haar cadeautjes openmaken, al vond ze alle strikjes en de cadeautjes van anderen interessanter haha. Ze heeft onwijs leuke dingen gehad, dus de komende dagen kunnen we weer met nieuwe dingen spelen.

Ik heb een kaartje gekregen voor een paardenshow in Göteborg op 2 maart! In de ochtend is er een soort show en in de middag is er springen, ik geloof het WK, als ik het goed heb begrepen ;)
Echt een onwijs leuk cadeau en heb er nu al zin in! We gaan met Sophie, haar zus en haar 3 nichtjes.
Daarnaast heb ik van de oma van Betty een armbandje gekregen en van de oom en tante van Betty heb ik een shirt gehad met het logo van hun eigen tandartspraktijk erop.

Alles bij elkaar heb ik een onwijs leuke dag gehad en kan ik zeggen dat ik een Zweedse kerst heb meegemaakt. Ik ben benieuwd wat morgen brengt!