Vallee de Ninglinspoo en militaire begraafplaats in Neupré

7 augustus 2017 - Érezée, België

Vandaag alweer de laatste dag in de Ardennen gehad, wat is de tijd snel gegaan. We hadden vandaag ook weer heerlijk weer, het was in de middag zelfs 25 graden! Dat hadden we nog niet eerder gehad.

Eerst hadden we lekker uitgeslapen, we waren pas om half 9 wakker, dat was ook nog niet eerder gebeurd. Lekker samen ontbeten en klaargemaakt om te gaan en toen op pad naar Vallee de Ninglinspoo. We waren in eerste instantie naar Nonceveux gereden, omdat we niet exact wisten waar het was en daar bedachten we dat het slim was om de exacte locatie op te zoeken. Coördinaten ingevuld en toen waren we heel snel bij de parkeerplaats. Het was alleen megadruk daar! We konden helemaal geen plekje vinden..
Ik opzoek naar iets anders om te doen, toen Mitchel zag dat er mensen weggingen, dus snel de auto geparkeerd!

Het rondje om te lopen was 6 km maar er stond 2 uur en driekwartier voor om het te lopen, omdat het niet overal makkelijk zou lopen. Wij samen op pad, en wauw, wat was het prachtig. De helft liep langs een beekje, waar je langs/door/overheen moest, lekker klimmen en klauteren. Het was zo prachtig, super klein beekje, maar het zag er zo leuk uit! We waren beide helemaal verliefd. Het was een rondje, en na ongeveer 3 km liepen we 'terug'. Dit liep een stuk makkelijker, want was een normaal bospad. Bijna aan het einde zagen we een uitzichtpunt en dat was ook echt zo geweldig. We hebben zo genoten samen.
We hebben er uiteindelijk ongeveer 1 uur en 3 kwartier over gedaan, dus we waren een stuk sneller dan er eigenlijk voor stond.

Daarna zijn we naar Neupré gereden, daar was een militaire begraafplaats voor Amerikaanse militairen. Jeetje, wat was dit indrukwekkend en heftig om te zien.. Er stonden iets van 5300 kruizen voor de overledenen, en ongeveer 39% van de oorspronkelijk begravenen lagen er nog, de rest was terug naar Amerika, omdat familie enzo dit wilde.
Desalniettemin was dit zo heftig, we waren er zo stil van. Wat heftig wat er in het verleden allemaal is gebeurd, dat kunnen we ons niet voorstellen.

Na de begraafplaats zijn we nog even de laatste boodschappen gaan doen en zijn we lekker teruggegaan naar de camping. We hebben nog genoten van het heerlijke weer en begonnen met opruimen. Morgenochtend gaan we alweer naar huis, de vakantie is super snel gegaan, maar wat hebben we genoten. Op naar de volgende reis, Spanje in oktober!